Köp- och leveransvillkor FÖRETAG
Som återförsäljare hos Happynest gäller de köp- och leveransvillkor som presenteras i Orderportalen. Logga in i portalen för att ta del av dessa - KLICKA HÄR. Som återförsäljare till Happynest skall samtliga ordrar placeras i Orderportalen eller via mail / telefon - order@happynest.se alt 019-10 76 70.
Köp- och leveransvillkor PRIVATPERSON
Hos blomus-sverige.se (Happynest Interior AB, org:nr 556562-8038) handlar du ett av Europas ledande varumärken inom heminredning och design. Vi strävar efter att det ska vara enkelt, tryggt och smart att handla från blomus-sverige. Våra köp- och leveransvillkor gäller beställningar från vår webshop www.blomus-sverige.se OBS! Vi levererar endast inom Sverige. För mer information kontakta vår kundtjänst på telefon 019- 10 76 70 eller kundtjanst@happynest.se.
Som kund hos oss har du rätt att begära information om dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Dina personuppgifter sparas på ett säkert sätt hos oss för att vi ska kunna ge dig bra service vid återkommande köp, och för att du ska få del av våra specialerbjudanden och nyhetsbrev.
Vid frågor kontakta oss på kundtjanst@happynest.se. Vår målsättning är att ge dig svar på dina frågor inom 24 timmar.
Priser och betalning
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje vara anges med pris inklusive moms (25%). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalsätt. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende på valt fraktsätt. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Företag, kommuner och myndigheter visas priserna exklusive moms.
Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Fraktkostnad
Fraktfritt gäller vid order som överstiger 500 kr. Order under 500 kr debiteras frakt på 59 kr (Gäller ej möbler och skrymmande produkter). För möbler och skrymmande produkter debiteras en fraktkostnad på
400 kr. Alla fraktpriser är inklusive moms.
Leveranser
Leveranser från oss sker normalt inom 1-4 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i vårt lager. Varor från vårt centrallager levereras normalt inom 10-14 arbetsdagar. Kan vi inte skicka din vara inom utsatt tid återkommer vi till dig per e-post eller telefon. Du får då ett beräknat leveransdatum, och har också full rätt att häva köpet utan kostnad. Önskar du få ett sändningsnummer på din sändning är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.
Leveranssätt
Privatperson
Leveranser sker med DB Schenker Ombud, du får ett SMS, eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive utlämningsställe/terminal.
Företag
Till företag skickar vi varorna med DB Schenker Parcel, DB Schenker levererar varorna direkt till leveransadressen.
Möbler och skrymmande
Möbler levereras på pall alternativt halvpall via DB Schenker. Du blir kontaktad av DB Schenker dagen innan leverans och blir upplyst om tidpunkt för leverans.
SMS avisering
Ange mobilnummer vid beställningen så skickas ett SMS om var du kan hämta ditt paket.
Outlösta försändelser
Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 499 kr, oavsett köpsumma, detta för att täcka våra administrativa kostnader.
Betalningsvillkor
Klarna Checkout
Faktura, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Klarnas fullständiga villkor hittar du här: Länk till Klarnas villkor
Ångerrätt/Returrätt
Du har alltid full ångerrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta gäller även om förpackningen har öppnats med förutsättning att varan inte har använts.
Vi erbjuder kostnadsfri returfrakt. Använd medföljande returetikett alternativt kontakt vår kundtjänst så hjälper vi dig.
OBS! Du ansvarar för att produkten levereras väl förpackad. Produkten skall vara i nyskick och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning med tillhörande emballage. Kommer din retur tillbaka i ett försämrat skick, eller om originalförpackningen saknas / är skadad kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag på upp till 100% av varans värde / köpbelopp exkl. frakt.
OBS! Ångerätten gäller inte vid ej uthämtat paket. Paket som inte löses ut debiteras en hanteringsavgift.
Returadress:
Happynest Interior AB
Salamandervägen 16
702 36 Örebro
Transportskador
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet, anmäl detta omgående till DB Schenker. Du får då ett reklamationsnummer av DB Schenker Ombud som du sedan e-postar till oss. Märk mailet: transportskada samt ditt ordernummer.
Garanti/Reklamation
Vi erbjuder dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment.
För förbrukningsvaror, samt tillbehör som t.ex. batterier och laddare, följer vi tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin täcker inte så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktigt inställd/monterad produkt eller olycksskador.
Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.